Jaarverslag 2014

St. Koningin der Harten

Behaalde doelen:

Voedselprogramma:

Zoals in voorgaande jaren hebben wij ons in 2014 ten doel gesteld om ook dit jaar het voedselprogramma te continueren. Er door hevige regenval en droogte opnieuw een hongersnood geweest.

Voor 2014 heeft het voedselprogramma bestaan uit:

Het verdelen van zakken mais en overige basisvoedsel (voldoende voor een half jaar voor een gemiddeld gezin) onder de armen

Het onderhouden en ondersteunen van weeskinderen, weduwen/weduwnaars, geestelijk- en/of lichamelijk gehandicapten, bejaarden en armen

Het bijstaan van zieken (aankopen medicatie en medische zorg)

Aankoop van stukjes land en wat vee voor de armen, zodat zij zichzelf kunnen voorzien van voedsel en daardoor niet meer afhankelijk zijn van ons voedselprogramma

Financiële steun voor kansarme jongeren, die willen studeren (en hiervoor een goede referentie/cijferlijst kunnen aantonen.

Wij hebben in juni en december hiervoor financiële steun naar Malawi kunnen sturen.

Muskietennetten-programma:

Ook is het ons gelukt om wederom in april en oktober financiële steun te sturen voor de aankoop van behandelde gezins-muskietennetten. Door mondelinge reclame blijft de toestroom van belang-hebbenden groeien, zelfs vanuit verre gebieden. Father Paul geeft opnieuw aan dat het muskietennetten programma vele levens redt tijdens de regenseizoenen.

Financieel jaarverslag 2014

Voedselprogramma en HH. Missen (misstipendia voor arme pastoor in Malawi ter ondersteuning van zijn parochie/parochianen):

Ingekomen:       € 6223,08

Uitgegaan:          € 6227,40

Muskietennettenprogramma:

Ingekomen:       € 4000,00

Uitgegaan:          € 4000,00

Bankkosten en kosten Kamer van Koophandel:

Ingekomen algemene gift ter dekking van deze kosten: € 100,00

Ingekomen rente:                                                                          €     0,15

Uitgegaan:                                                                                        € 119,49

Overige kosten:

Geen

Beleidsplan 2015

Wij voorzien dat door gezondheidsproblemen en vele nevenactiviteiten, de stichting haar werkzaamheden ook in 2015 niet kan uitbreiden.

We willen vasthouden aan wat we al heel goed doen, hulp bieden aan Ngsanama en al haar inwoners. Door de economische groei in dit dorp i.v.m. de hulp die wij reeds vele jaren bieden, trekt Ngsanama vele nieuwe bewoners en groeit dit dorp gestaag. Wij willen trachten hulp te blijven bieden, ondanks deze groei.

Voorts willen we ook het muskietennetten-programma voortzetten.

En daarnaast de aankoop van stukjes land en het verstrekken van studiebeurzen.

We hebben besloten niet aan fondsenwerving te gaan doen, omdat dit betekent dat er een grote werkdruk zal ontstaan, die wij momenteel niet aankunnen. Wij beheren onze financiën in zoverre, dat wij halfjaarlijks alle bedragen overmaken, die voor de diverse doelen binnen gekomen zijn. De stichting wil zich geen buffer behouden, omdat wij dit als bestuur niet nodig vinden en omdat het onze wens is, dat alle giften volledig beschikbaar worden gesteld voor het doel waarvoor ze gegeven zijn. Als bestuursleden willen wij het op ons nemen, om op persoonlijke titel voor de financiële kosten van de stichting (bankkosten/Kamer van Koophandel etc.) te zorgen.

Brieven Father Paul uit Malawi