Jaarverslag 2016

Door tijdgebrek en te weinig mankracht hebben we geen nieuwe projecten kunnen ontwikkelen.

Gebleken is dat er 2 projecten erg vruchtbaar lijken voor de toekomst, maar het opzetten van een financieel adoptieprogramma voor armlastige studenten, evenals een nieuw project voor het aankopen van stukjes land en vee voor zelfvoorziening, vergt teveel mankracht en tijd, die we nu niet hebben. Beide projecten zijn dan ook verschoven naar de toekomst.

Wel is het voedselprogramma voortgezet, is medicatie voor armlastigen aangeschaft, zijn medische kosten als ziekenhuis/artsen bezoek betaald voor armlastigen en daar waar nodig zijn opnieuw waterbronnen geslagen.

Daarnaast is ook het muskietennettenproject nog steeds een groot succes. Armen komen van heinde en ver om de behandelde muskietennetten aan te vragen. Het sterftecijfer door malaria is in Ngsanama en omgeving hierdoor bijna nihil.

Financieel jaarverslag 2016

Voedselprogramma en HH. Missen (misstipendia voor arme pastoors in Malawi ter ondersteuning van hun armen):

Ingekomen:       €  6127,36

Uitgegaan:         €  6132,40

Muskietennettenproject:

Ingekomen:       €  4550,00

Uitgegaan:         €  4550,00

Missen Stichting Providentia:

Ingekomen:       €  90,00

Uitgegaan:         €  90,00

Kosten stichting:

Uitgegaan: bankkosten:    € 134,94

Overige kosten:                   geen

Algemene reserve stichting:

Saldo 31.12.2017:      € 316,93

Beleidsplan 2017

Door tekort aan mankracht en tijd zullen de bestaande projecten voortgezet worden. Nieuwe projecten worden echter verplaatst naar de toekomst.