Geschiedenis en doel van onze stichting

Onze stichting is opgericht in 1992. Samen met pater Welters hebben mijn man (zaliger) en ondergetekende een stichting op willen richten, die vooral onze liefde voor Maria uit wilde drukken. Zij is voor ons de door haar gevulde rozenweg naar Jezus en door Jezus naar onze geliefde Vader. De pater, in hart en nieren een trouwe Montfortaan, vervulde mijn man en mij met zijn enthousiasme van een diepe liefde voor de werkelijk prachtige leer van de H. Montfort die hij beschreef in zijn Gouden Boek. Zo mooi... zo diep... zo waar... Dit wilden we delen.... we maakten nieuwsbrieven, zetten een beweging op van "Levende Stenen' en organiseerden gebedsgroepen.

Daarnaast richtten we ons ook op hulp aan de noden van het gezin in al diens aspecten. Financieel en in psychische ondersteuning, c.q. begeleiding bij huwelijksproblemen, opvoedingsproblemen etc. Daarnaast hadden we als missiewerk het financieel ondersteunen van armen in Haïti en financiële adoptie van Haïtiaanse bejaarden (Haïti is geen zorgstaat, bejaarden worden in veel gevallen aan hun lot overgelaten en leven vaak onder kartonnen dozen op straat, ziek, vuil en in veel gevallen incontinent) en kinderen in de armste sloppenwijken.

Maar.... de Pater ontwikkelde in de loop der jaren een steeds heviger verlangen om terug te gaan naar zijn geliefde Haïti, alwaar hij meer dan 30 jaar de armen had gediend en in december 1997 zwaaiden we hem uit op Schiphol....

Maar..... mijn man stierf in de bloei van zijn leven, hij mocht slechts 37 jaar worden.....

Maar.... ik bleef achter met ons 2-jarig dochtertje op een pas gekocht boerderijtje dat nog helemaal opgeknapt moest worden.....

Wat nu......

De nieuwe stichting

God sloot 2 deuren en opende 2 ramen. Na 4 jaar weduweschap ontving ik het grote voorrecht opnieuw in het huwelijk te mogen treden met mijn huidige man Paolo. Een ware man Gods, trouw aan de Leer van onze Moeder de H. Kerk. Voorts kwam Harry bij ons op het erf wonen en werken.

Samen zijn we de stichting nieuw leven in gaan blazen.

Door de enorme corruptie in Haïti, waardoor wij niet meer konden garanderen dat de geschonken donaties ook daadwerkelijk bij de armen zouden komen, hebben we besloten deze missie te stoppen.

God 'zond' ons een nieuwe Missie: Paul Dzumani, onze eerste 'priesterzoon' ( wiens priesterstudie wij jarenlang financieel steunden via het adoptieprogramma van het Bisdom Roermond), werd aangesteld als pastoor van Ngsanama (Malawi). Ook Pastoor Paul is een diepgelovig man, met een groot hart voor zijn gelovigen en de armen; ook hij is een man naar Gods hart en God zegent zijn werk op vele wijzen (zie brieven Father Paul).

We wisten van de armoede, we wisten van de malaria, we wisten van het hoge sterftecijfer door vervuild water etc. We hebben Pastoor Paul aangeboden als stichting zijn parochie en dorp financieel te adopteren. Onze eerste aanpak was zorgen voor schone waterbronnen, zodat de mensen niet meer afhankelijk waren van het vervuilde rivierwater, wat vooral voor veel kindersterfte zorgde. Voorts hebben we het voorrecht gehad een mooie kerk te mogen bouwen mèt aangrenzend een prachtige Lourdesgrot (de kerk en vooral de Lourdesgrot trekken duizenden en duizenden gelovigen per jaar; de rozenkrans vervult nagenoeg dag en nacht de lucht), we hebben een voedselprogramma opgezet, waarbij alle armen, lichamelijk- en/of geestelijk gehandicapten, bejaarden etc. een grote baal mais krijgen genoeg als basisvoedsel voor een half jaar voor het hele gezin (mais is daar hèt basisvoedsel, aangevuld met groenten en kruiden uit de natuur), medicijnen worden aangeschaft voor de zieken, een noodhospitaal is ingericht en men kan zich tot de pastoor wenden voor ondersteuning bij overige financiële nood.

De afgelopen jaren hebben we ook een muskietennetten-programma opgericht. Gezinnen kunnen zich wenden tot pastoor Paul en krijgen dan gratis een voorbehandeld gezins-muskietennet uitgedeeld. Vele vele gezinnen zijn inmiddels voorzien, maar het spreekt zich voort en van verre komen de mensen naar pastoor Paul, de stroom en het verzoek om muskietennetten blijft groot. Maar hoera, de kindersterfte in Ngsanama is nagenoeg gestopt! Voorheen werd een deel van de kinderen niet ouder dan 5.

Pastoor Paul heeft de afgelopen jaren door zijn vakkundig beheer van onze financiële steun, nog 2 nieuwe projecten gestart. De eerste bestaat uit het opkopen van stukjes land die gratis aan de armen wordt gegeven, tezamen met wat vee, zodat zij zichzelf geheel kunnen onderhouden en niet langer afhankelijk zijn van het voedselprogramma.

Daarnaast is hij een soort studiefonds gestart en ondersteunt financieel jonge mensen met goede studie kansen, door het meebetalen aan hun studie. Pastoor Paul is een gezegend mens.

De stichting en haar toekomstwensen

Naast onze missie in Malawi willen we in de toekomst heel graag onze werkzaamheden uitbreiden met het opnieuw verspreiden van de prachtige leer van de H. Montfort. Daarnaast willen we graag laagdrempelige brochures uitgeven over het verschil tussen de psychologie van de man en de psychologie van de vrouw (dit verschil in psyche ligt veelal ten grondslag aan menig huwelijksprobleem). En als laatste willen we ons ook opnieuw richten op het ondersteunen van alle noden van het gezin in welke vorm dan ook.

Maar doordat Paolo en ik een gezinshuis zijn van Ambiq, waarbij we 24-uurs zorg leveren aan (gedwongen) uit huis geplaatste kinderen, met een licht verstandelijke beperking en 1 of meer gedrags-, ontwikkelings- en/of hechtingstoornissen/problemen en 24 uur per dag klaar staan om deze kinderen te begeleiden in hun groeiproces tot gezonde volwassenen, hebben we besloten deze grote wens op de lange baan te schuiven en de noden die er bij de ons omringende gezinnen zijn, op persoonlijke titel te lenigen.

Beloningsbeleid:

Echt elke cent komt bij de armen en bij de projecten terecht. Niets gaat verloren. Wij betalen zelf persoonlijk de kosten die de stichting heeft (bankkosten, Kamer van Koophandel en ook de kosten van deze website), zodat niets blijft kleven. Wij krijgen bewust niets vergoed zoals reiskosten, telefoonkosten etc. zodat de stichting geen andere kosten heeft dan bankkosten en kosten van Kamer van Koophandel. Waarbij we eens in de zoveel jaar een ruime algemene gift aan de stichting doen, met het doel om de bankkosten en kosten van Kamer van Koophandel te kunnen betalen, zodat deze niet van de andere giften af hoeven te gaan.

Wat kunt u doen?

We zouden erg blij zijn met financiële steun.

Onze bankgegevens zijn:

Stichting Koningin der Harten

Bankrek.: NL03 TRIO 0198 5071 86

Wanneer u aangeeft naar welk project uw donatie moet gaan, zullen wij daarvoor zorgen.

Maar mocht u zich geroepen voelen om zich bij ons aan te sluiten, om daar te helpen waar wij tekort schieten, bijvoorbeeld door:

- het maken van rozenkransen voor al die biddende armen in Malawi, die vaak nog nooit een echte rozenkrans hebben gezien;

- het verzamelen en verzenden van devotionalia (bij de menig katholiek ligt devotionalia maar een beetje te verstoffen in de la of achter in de kast, terwijl er in Malawi een enorm verlangen is naar een plaatje, beeldje, medaille of kruisje;

-het helpen met het beheren van de website (wij zijn op dit gebied echte dummies, u wilt niet weten hoe we hebben zitten zweten om dit eenvoudig website'je voor elkaar te krijgen)

- het helpen met fondsenwerving (wij komen hier gewoonweg niet aan toe)

Uit wie bestaat de stichting nu en waar bevinden wij ons

Ons adres is:

Stichting Koningin der Harten

Spoorbaan 2

7845 TN Holsloot

Kamer van Koophandel: 41019694

Fiscaalnummer: 8052.88.181

En ons bestuur bestaat momenteel uit:

Voorzitter: Anna Kupers-Dalstra

Secretaris: Melanie Brunia

Penningmeester: Paolo Kupers

Algemeen bestuurslid: Amando de Jong

We willen u heel erg bedanken voor uw bezoek aan onze site en moge God u en de uwen lonen en zegenen.

Veel liefs, Anna Kupers